Návrat ztraceného syna

02.03.2010 11:26

Z dalekých končin východního Slovenska se po půl roce vrátil obránce Michal Ferčák. Tento rodák z Humenného, který spojil své první fotbalové krůčky s tamním klubem a nakoukl i do nejvyšších pater slovenského a českého fotbalu, přišel do živanického Sokola v létě 2007. Po dvou úspěšných sezónách v oranžovém dresu však tento nadějný obránce zmizel a do podzimní části sezóny 09/10 nenastoupil. Promrzlý se sněžnicemi na nohou byl nalezen až v prosinci 2009 v příkopě v nedaleké obci Valy, když jen tiše opakoval: "Živanice, Živanice, Slovensko už nechci více". Po rychlém transportu do zdejšího restauračního zařízení a rozmrznutí Michal ke svému odchodu uvedl: "V létě mi volala mama, musel jsem narychlo odběhnout na Slovensko, naši očakávali tuhou zimu, a tak jsem až do septembra štípal džíví ako kokot a rovnal ho do uhledných hrázek kolem naší salaše. Jenže v žíjnu napadlo deset metrů sněhu a já jsem už nechytl poslední povoz do Košíc. Cesta byla krutá, ale věděl som, že nesmím zkalamat našich fanůšikov v Živanicích".

Michal Ferčák je rodilý hlavičkář