"Strmý pád Živanic do našich soutěží byl pro mne jedno z největších překvapení," řekl předseda pardubického fotbalového svazu

15.12.2010 10:47

V Pardubickém deníku vyšel rozhovor s předsedou fotbalového svazu pro Pardubický kraj Vladimírem Janatou. Ten hovoří i o zmanipulovaném zápase Živanice - Letohrad, posledního divizního kola sezóny 2009/2010, kdy nás rozhodčí poslali do krajského přeboru. Úryvek z rozhovoru nabízíme níže.

...

Úplně přímo vašeho království se to netýkalo, ovšem loňská jarní část fotbalové sezony ukázala, co je možné. Narážím na živanickou kauzu...
Strmý pád Živanic do našich soutěží byl pro mne jedno z největších překvapení v mé funkci. A to především v tom, jak se dá za posledních sedm kol udělat tak málo bodů. Tak málo bodů, abych v tom byl v posledním kole namáchaný až po uši. Na druhou stranu to, co doprovodilo průběh posledního kola, byla a stále je pro mne černá můra. Věřil jsem, že fotbalově Živanice mají na to zachránit se. Co se stalo na hřišti za posledních třicet minut utkání a následně po utkání, s tím vnitřně souhlasit nemůžu.

Prostřednictvím tisku jste prohlásil, že se zasloužíte o to, aby živanický případ nebyl zametený pod koberec. Co jste tedy v tomto ohledu udělal?
Jako předseda kraje jsem mohl jen apelovat na Komisi rozhodčích Řídící komise Čechy ČMFS a na nám spřízněný a spolupracující Královéhradecký kraj, se kterým máme vzájemné výměny rozhodčích. To jsem udělal a obě instituce udělily tresty. Co je ale platné, že hlavní rozhodčí byl potrestán osmi měsíci nepodmíněně. Že se vlastní kraj rozhodl jednou provždy zříci jeho služeb, když to sestup Živanic neodvrátilo.

...

rozhovor je převzat z webu Pardubického deníku